h1

SD replikerar Hjelm

24 april, 2010

Josef Fransson (SD) svarar till Rune Hjelm i SLA 100424 angående moskébygget i debattartikeln ”SD vill bevara Skövde som en svensk stad”:

Jag vill göra en sak helt klar, både för dig och för tidigare skribenter som polemiserat över mitt och Sverigedemokraternas ställningstagande mot en stormoské i Skövde. Min oro bygger inte på rädsla för det okända – snarare tvärtom. Jag har ägnat hundratals timmar åt att studera koranen, islam och dess konsekvenser. För mig är det ett stort mysterium hur alla andra partier ena sekunden propagerar för bl.a. yttrandefrihet, jämställdhet samt homosexuellas rättigheter för att sedan paradoxalt nog förbehållslöst omfamna islams expansion i vårt samhälle.

Vi har redan märkt hur man – i Sverige – slutar servera fläskkött i skolan, håller separata öppettider för män och kvinnor på de kommunala badhusen samt flyttar skolavslutningarna från kyrkan för att anpassa sig till islam. Förvisso symbolfrågor, kan tyckas, men var är den underliggande trenden på väg?

Jag tycker att det är rimligt att ifrågasätta varför så kallade ”välgörenhetsorganisationer” i underutvecklade länder på andra sidan jordklotet vill bekosta enorma moskébyggen i ett av världens rikaste länder, istället för att erbjuda den så mycket mer välbehövande egna befolkningen samhällssatsningar och ekonomisk utveckling.

Om muslimska kulturföreningen ämnar hålla rent från religiösa extremister så är det givetvis hedersamt, men tillåt mig – av empiriska skäl – tveka på att de lyckas. Hela västvärldens moderna historia har visat att islamska och västerländska värderingar är ytterst svårkompatibla och svårassimilerbara. Är Skövde verkligen så annorlunda resten av Sverige eller Europa? Jag och Sverigedemokraterna vill bevara Skövde som en svensk stad, präglad av västerländska värderingar, fritt från sharialagar och andra inskränkningar i den frihet som vi svenskar tar för givet.

Josef Fransson
Sverigedemokraterna

One comment

  1. Håller inte med riktigt.
    Jag är vare sig troende eller likande men skulle jag bada så skulle jag bli hur glad som helst om det bara kvar kvinnor en dag. Jag trivs inte i min kropp alls och för kvinnor är det väl ok att bada, men inte när det är massa män runt om mig.

    SD gillar ju heller inte homosexualitet. Så det kan dom inte ens yrka på. Jag är inte homo, men bi. Skulle jag nu ingå i ett förhållande så skulle det nog bli med en kvinna då jag känner mig klar med männen förhållandemässigt. Och SD vill ju inte att homos ska få adoptera, nu är jag osäker på hurvida deras åsikter är om samkönade vigslar så den biten tänker jag inte kommentera.



Kommentera

