h1

Sverigedemokrat intervjuad i SLA

16 april, 2010

I SLA 100415 medverkar Sverigedemokraternas riksdagskandidat i Skövde, Josef Fransson, i en intervju, ”Sverigedemokrater startar kampanj mot moskébygge”

– Det pratas mycket om det här i Skövde. Jag har hört en hel del som är fly förbannade över att en så stor moské ska byggas här, att den ska bli den största religiösa byggnaden i kommunen, säger Skövdepolitikern Josef Fransson som har siktet inställt på en riksdagsplats.

Han säger att han varken har bevis eller belägg för att de välgörenhetsorganisationer som finansierar moskébyggen runt om i världen kräver motprestationer.
– Nej, men det är min fullständiga övertygelse att de köper sig någon form av inflytande. Det ser vi med oro på. Josef Fransson poängterar att SD värnar religionsfrihet, men att Sverige också i grunden är ett kristet land där de värderingarna har en särställning. – Moskén kommer givetvis att bidra till fler radikala muslimer i området – jag tror att det kommer att bli en inflyttning av muslimer. Det är en del av den islamiseringsprocess som pågår i hela Europa.

Kan inte en tolerant inställning till andra religioner skapa förståelse, ödmjukhet och ökad insyn?
– Vi tror att moskébygget tvärtom kommer att motverka integration och istället skapa en mer radikal inställning bland muslimerna. Och även om inget av detta blir direkt synligt nu, så ska ju moskén stå här i många, många år.

One comment

  1. Saken är även den att muslimer är mer troende m.m och tar sin religion samt bönesakerna på allvar, hur många kristna i Sverige, framför allt, skövde gör det?

    Jag är döpt och anses vara kristen, men jag tror inte på Gud, jag tror inte på att bön fungerar, och det känns som om kristendomen har våldtagit sig in på mig, då jag inte bad om att få en kristen stämpel på mig.
    (däremot så låter jag alla människor få ha sin tro, och de vet mina åsikter om gud samt den heliga skriften, bl.a så är två av mina vänner muslimer)

    Inte för att jag har läst hela bibeln, eller hela koranen, men i vissa stycken finner jag koranen mer trovärdig än vad jag finner bibeln.

    Det är väl ändå bättre att man bygger en moské och låter de troende ha sitt näste än att inte bygga någon alls, skövdes samt grannkommunernas muslimer, förtjänar att ha ett ställe än att ha sin nuvarande moské i en sunken källarlokal.

    Tummen upp för en moské – dom är på köpet finare en än stel kyrka!



Kommentera

